dinsdag 7 oktober 2008

blog in de bib

Toepassingen in de bibliotheek ?

* het eerste waar ik aan denk is om een actieve leesgroep te doen bloggen over de boeken die ze samen aan het lezen zijn

* vragen aan auteurs, vooral dan degene die specifiek schrijven over de streek waar de OB gelegen is

4 opmerkingen:

jvdb zei

Een actieve leesgroep? Bedoel je dan dat ze elks een blog maken, of 1 blog voor allen? Is dan een community of webgroep niet handiger?

Sandra Maes zei

Ik dacht aan 1 blog, gelinkt aan de blog van de bibliotheek
Maar inderdaad, misschien is een community daartoe beter geschikt, alhoewel je dit meer beveiligd is en dus grotere drempel om te reageren.

Ik diep het nog eens uit, of zoek eens een bestaand voorbeeld hiervan.

documentaliste zei

Sandra, jij bent al heel duidelijk aan mogelijke gebruiken in biblitheekcontext aan het denken en dat is puik. Ik versta echter niet zo goed wat je bedoelt met je tweede suggestie van de autuers. Misschien kan je dat dinsdag even verduidelijken. Fijne dag nog.

documentaliste zei

Sandra,
Even een korte stand van zaken ivm de evaluatie van je blog.
Minimumdoelstellingen : ok - maar er ontbreekt nog 1 item : je reactie op bibliotheekblogs van de website.
Maximumdoelstellingen : je hebt een interessante link naar een andere blog in de informatiesector - goede individualistatie en een korte post over eventueel gebruik van blogs in bibliotheekcontext. Maar wel eentje waar mogelijk over gediscussieerd kan worden.
Samengevat: al een goede blog. Denk enkel nog even aan het posten van een reactie op de andere biblogs.