dinsdag 13 januari 2009

maandag 12 januari 2009

Updaten

Ik moet dringend de oefeningen voor onze cursus afhandelen.

Heb het Web 2.0 wereldje nu wel beter gevolgd, en ben ook lid geworden van face book (feestboek onder de vrienden genoemd). Heel leuk om met vrienden van vroeger terug contact op te nemen. Ook veel gemakkelijker dan lange telefoons : je neemt contact wanneer je tijd hebt, en de ander reageert als die tijd heeft. Gedaan met jengelende kinderen als je juist aan telefoon hangt. Foto's en video's delen op een handige manier. Leuk op facebook is ook dat je op de hoogte blijft van je favoriete muziekgroep, tv-programma en natuurlijk ook van de activiteiten van de bib !

Een opleiding "Web 2.0 hype of opportuniteit"

Komt zeer goed uit : ik heb me ingeschreven op 't werk voor een cursus Web 2.0

staat op het programma :

Programma

1. Wat is Web 2.0 en waarom is dit belangrijk voor onze organisatie?
2. Het veranderde communicatiemodel
3. Een overzicht van Web 2.0-diensten
- Corporate blogs en hun gebruik in het kader van externe communicatie
- Corporate podcasting - uw eigen radiostation?
- Videocasting - uw eigen YouTube-imperium?
- Wiki's - iedereen op dezelfde pagina, letterlijk & figuurlijk
- Sociale netwerken - ons kent ons, wie is wie?
- RSS of automatische distributie van online nieuws
4. De praktische toepassingen
- Samenwerken via een wiki
- Een professionele blog aanmaken
- RSS-feeds gebruiken
- Online monitoring voor de doe-het-zelver
- Professionele online monitoring
5. Hoe deze nieuwe technologie toepassen op externe communicatie?
6. Do's-and-don'ts, praktische tip