maandag 12 januari 2009

Een opleiding "Web 2.0 hype of opportuniteit"

Komt zeer goed uit : ik heb me ingeschreven op 't werk voor een cursus Web 2.0

staat op het programma :

Programma

1. Wat is Web 2.0 en waarom is dit belangrijk voor onze organisatie?
2. Het veranderde communicatiemodel
3. Een overzicht van Web 2.0-diensten
- Corporate blogs en hun gebruik in het kader van externe communicatie
- Corporate podcasting - uw eigen radiostation?
- Videocasting - uw eigen YouTube-imperium?
- Wiki's - iedereen op dezelfde pagina, letterlijk & figuurlijk
- Sociale netwerken - ons kent ons, wie is wie?
- RSS of automatische distributie van online nieuws
4. De praktische toepassingen
- Samenwerken via een wiki
- Een professionele blog aanmaken
- RSS-feeds gebruiken
- Online monitoring voor de doe-het-zelver
- Professionele online monitoring
5. Hoe deze nieuwe technologie toepassen op externe communicatie?
6. Do's-and-don'ts, praktische tip

Geen opmerkingen: